Zestawy miedziane – sztywne przewody hamulcowe ZPHM


Zestawy miedzianych przewodów hamulcowych ZPHM – kompletne, trwałe i łatwe w montażu

Zestawy przewodów hamulcowych sztywnych serii ZPHM są wykonane z wysokiej jakości, bezszwowej rury miedzianej CuDHP R200, zgodnej z normą PN-EN 12449. Rura ta pochodzi z wiodącej europejskiej huty, co gwarantuje najwyższe parametry jakościowe, powtarzalność oraz bezpieczeństwo montażu.


Wytrzymałość i bezpieczeństwo

Przewody miedziane ZPHM zapewniają ponadprzeciętne parametry ciśnieniowe:

  • ciśnienie robocze: do 220 bar,

  • ciśnienie rozrywające: powyżej 750 bar
    (3,5× zapasu bezpieczeństwa względem wartości roboczych),

  • typowe ciśnienie w układzie hamulcowym wynosi ok. 100 bar.

Dzięki temu przewody te znacząco przekraczają wymagania stawiane przez współczesne układy hamulcowe.


Łatwość montażu – największa zaleta miedzi

Miedź CuDHP R200/R220 jest materiałem plastycznym, dzięki czemu:

  • wykonanie zakucia i spęczenia jest proste,

  • do obróbki wystarczą podstawowe narzędzia,

  • profilowanie przewodów jest szybkie i łatwe,

  • montaż wymaga mniej czasu i umiejętności niż w przypadku przewodów stalowych.

To czyni miedź idealnym wyborem dla pojazdów starszych, budżetowych, po renowacji lub używanych w trudnych warunkach zimowych.


Zestaw gotowy do montażu – wszystko dopasowane

Każdy zestaw ZPHM zawiera:

  • gotowe typy zakuć i prawidłowe gwinty zgodne z OE,

  • przewody wykonane na wymiar pod konkretny układ pojazdu,

  • końcówki z wysokogatunkowej stali cynkowanej (Polska produkcja),

  • możliwość wyboru wersji ZPHM/M (końcówki mosiężne) lub ZPHM/I (końcówki ze stali nierdzewnej),

  • precyzyjne oznaczenia lokalizacyjne ułatwiające montaż,

  • przewody dostarczane w kręgach – do wyprofilowania podczas instalacji.

Wszystkie wymiary dobierane są na podstawie:

  • danych katalogowych OE,

  • dokumentacji technicznej producenta,

  • weryfikacji numeru VIN,
    co minimalizuje ryzyko rozbieżności między katalogiem a rzeczywistym wyposażeniem pojazdu.


Końcówki – wysoka trwałość i odporność na korozję

W zestawach ZPHM zastosowano końcówki wykonane z cynkowanej stali automatowej, co zapewnia:

  • wysoką odporność na korozję,

  • powtarzalną jakość,

  • zgodność ze standardami europejskimi.

Dostępne są również warianty:

  • ZPHM/M – końcówki mosiężne (redukcja ryzyka korozji galwanicznej),

  • ZPHM/I – końcówki nierdzewne (maksymalna trwałość).


Montaż i profilowanie

Przewody dostarczane są w odpowiednio zabezpieczonych kręgach. Przed montażem wymagają uformowania ich do kształtu instalacji. Można użyć giętarki, lecz doświadczony mechanik poradzi sobie także bez specjalnych narzędzi, dzięki plastyczności miedzi.


Dlaczego warto wybrać miedź (ZPHM)?

  • wysoka odporność na korozję,

  • bezproblemowy montaż i szybkie profilowanie,

  • niższe koszty wymiany,

  • idealne do pojazdów starszych, budżetowych lub renowacyjnych,

  • wystarczająca wytrzymałość ciśnieniowa dla każdego układu hamulcowego.


Podsumowanie

Zestawy ZPHM to połączenie:

  • wysokiej jakości materiałów,

  • pełnej zgodności wymiarowej,

  • odporności na korozję,

  • łatwego montażu,

  • bezpiecznej i wieloletniej eksploatacji.

Dzięki swojej plastyczności i parametrom technicznym przewody miedziane stanowią ekonomiczne, szybkie i niezawodne rozwiązanie dla większości pojazdów wymagających wymiany instalacji hamulcowej.