2c. Przewody hamulcowe elastyczne - teflonowe w oplocie stalowym


Przewody hamulcowe elastyczne w oplocie stalowym to przewody o podwyższonej wytrzymałości, odporności na ciśnienie i temperaturę. Stosowane są w miejscach, gdzie układ hamulcowy wymaga elastycznego połączenia – przy zaciskach hamulcowych, kolumnach zawieszenia oraz ruchomych elementach układu jezdnego.

W tej kategorii znajdziesz kompletne przewody elastyczne przeznaczone do konkretnych marek pojazdów. Aby znaleźć odpowiedni zestaw, przejdź do podkategorii odpowiadającej marce Twojego auta.


Czym wyróżniają się przewody PTFE w oplocie stalowym serii ZPET?

  • rdzeń z teflonu (PTFE) – minimalna rozszerzalność, precyzyjne działanie układu, szybka reakcja pedału

  • stalowy oplot – zwiększona sztywność i odporność na uszkodzenia mechaniczne

  • duża odporność na ciśnienie
    • ciśnienie robocze: do 275 bar
    • ciśnienie rozrywające: ponad 1100 bar

  • odporność na temperaturę
    • zakres pracy: –40°C do +130°C
    • maksymalna temperatura chwilowa: 260°C

  • zniwelowana utrata ciśnienia roboczego — brak „puchnięcia” przewodu jak w standardowych gumowych hose’ach

  • większa precyzja hamowania — przewody idealne do dynamicznej jazdy, aut tuningowych i sportowych

  • zabezpieczenie przed parowaniem wilgoci — dłuższa żywotność płynu hamulcowego

  • końcówki stalowe / INOX wykonane z wysokogatunkowej stali, gwinty zgodne z normami OE


Zastosowanie przewodów PTFE ZPET

  • samochody osobowe i dostawcze

  • pojazdy użytkowe pracujące w trudnych warunkach

  • auta sportowe i tuningowe

  • serwisy regeneracyjne zacisków i układów hamulcowych

  • klienci oczekujący precyzyjniejszej modulacji hamowania


Jak znaleźć odpowiedni przewód?

  1. Wybierz markę swojego samochodu z listy poniżej.

  2. Wejdź do podkategorii z katalogiem przewodów dla wybranej marki.

  3. Znajdź przewód pasujący do modelu, rocznika oraz wersji układu hamulcowego.

  4. Masz wątpliwości? — Możemy dopasować przewód po numerze VIN.


Dlaczego PHU DONOCIK®?

  • specjalizacja w produkcji przewodów hamulcowych od 2011 roku

  • własne stanowiska testowe i kontrola jakości

  • stalowe i nierdzewne końcówki produkcji polskiej

  • zestawy zgodne z normami OE, ( długość, profil końcówek, gwinty stożki uszczelniające )

  • możliwość wykonania przewodów na wymiar personalizowanych w przypadku modyfikacji układu hamulcowego